IzpostavljenoMobilnost

Emisije osebnih vozil

ANKETA O STOPNJI OKOLJSKE OZAVEŠČENOSTI UPORABNIKOV OSEBNIH  VOZIL

Lepo vas vabimo k sodelovanju v kratki anketi (Emisije osebnih vozil), s katero bi radi preverili stopnjo ekološke ozaveščenosti uporabnikov osebnih vozil v aktualnem in prihodnjem obdobju. Prosimo vas, če lahko odgovorite na nekaj kratkih vprašanj.

1. Če bi imeli možnost, da bi danes kupili nov osebni avto, katerega od spodnjih bi izbrali? 

ABCD
Tesla
model S
BMW 750
xDrive
Mitsubishi
Mirage
L-EV
Električno voziloBencinBencinLahko električno vozilo
Ta slika ima prazen alt atribut; ime datoteke je Tesla.jpgTa slika ima prazen alt atribut; ime datoteke je BMW.jpgTa slika ima prazen alt atribut; ime datoteke je Mitsubishi.jpgTa slika ima prazen alt atribut; ime datoteke je L-EV.jpg

2. Prosimo, označite svoj spol:

MOŠKI
ŽENSKI

3. Prosimo, označite svojo starost:

16 – 20 let
20 – 30 let
30 – 60 let
Nad 60 let

4. Raziskava

Raziskava prevoznih potreb uporabnikov osebnih vozil je pokazala, da se 94% (anketa iz Kalifornije, podobno je tudi v EU) dnevnih prevozov opravi v razdalji 45 ali manj milj (70 km) (Source:California center for sustainable energy infographic). Sedaj se ti opravijo z bencinskimi, električnimi ali hibridnimi vozili. Ti so praviloma višjega cenovnega in tehnološkega razreda, z zelo velikimi emisijami predvsem CO2 v celotni življenjski dobi vozila (izdelava, uporaba in razgradnja), s tem  se pa povzroča več negativnih vplivov na globalne podnebne razmere, ki so se, se in se bodo zaradi tega še drastično spreminjale v negativno smer.

Večino avtomobilskih tovarn se trudi zmanjšati te emisije in zadostiti trenutnim predpisanim merilom, ki so že sedaj zaradi prekoračitev dovoljenih vrednosti zelo finančno obremenjene in posredno prenesene na končnega kupca. Avtomobilska industrija poizkuša z novimi tehnologijami in razvojnim pristopom zadovoljiti sedanjim in bodočim merilom predvsem v smeri hibridne in 100% električne tehnologije pogona.

»Nišna« smer – lahko električno vozilo  (L-EV) za urbano in podobno uporabo pa se razvija v manjših, predvsem v novih razvojno-proizvodnih enotah. 

V nadaljevanju je predstavljen primerjalni izračun emisij CO2 za  tipične predstavnike posameznih skupin osebnih avtomobilov (bencin, EV, L-EV):

TESLA
model S
BMW 750
xDrive
Mitsubishi
Mirage
L-EV
Električno voziloBencinBencinLahko električno vozilo
Ta slika ima prazen alt atribut; ime datoteke je Tesla.jpgTa slika ima prazen alt atribut; ime datoteke je BMW.jpgTa slika ima prazen alt atribut; ime datoteke je Mitsubishi.jpgTa slika ima prazen alt atribut; ime datoteke je L-EV.jpg

Tehnični podatki:

 Tesla
model S
BMW 750
xDrive
Mitsubishi
Mirage
L-EV
Teža (kg)250022551100350
Cx0,230,24/0,20
Čelni presek (m2)2,72,772,551,5
Baterija (kWh)100//10
Poraba energije
(kWh/100km)
  20-25  /  /  4-6
Nabavna cena68.000103.00017.50010.000

Emisije CO2:

 Tesla
model S
BMW 750
xDrive
Mitsubishi
Mirage
L-EV
Proizvodne emisije
(kg CO2 ekvivalent)
  12.204  8.190  4.752  700
Emisije v času uporabe
(270.000 km v kg CO2 ekvivalent)
  48.600  95.310  46.980  3.000
Emisije iz procesa razgradnje
(kg CO2 ekvivalent)
  311  351  159  25
Skupaj v življenjski dobi  61115  103851  51.891  372
Skupaj emisije v življenjski dobi
(g CO2eg/km)
22638519213,7

Vir podatkov, https://www.acs-giz.si/uploads/akcijski_nacrt_srip_acs_3_faza_nadgranja.pdf

5. Ponovno vprašamo, katerega bi izbrali

Ali ste sedaj, ko ste seznanjeni s temi dejstvi, še vedno prepričani, da je bila vaša izbira pri vprašanju 1 pravilna?

DA
NE

Prosimo kliknite https://www.1ka.si/a/330981 in odgovorite vprašanja.

Hvala. Deli naprej!

Janez Alič [mailto:alfaomegadoo@siol.net]

Alfa& Omega doo, Janez Alič
Kavčičeva 34
SI-1000 Ljubljana

Sorodni članki

Sobivanje z virusi

Matjaž Valenčič

Izbirni postopek za širitev jedrskih reaktorjev v Dukovanyh

Matjaž Valenčič

Nova energija za nove čase

Matjaž Valenčič

Komentiraj