Obveščamo vas, da se jedrsko nasilje z izgradnjo nove jedrske elektrarne JEK2 nadaljuje! Nasprotovanje jedrskemu nasilju je zgolj odziv na vsiljen postopek priprave DPN za JEK2, ki je sprožen brez ustavne, zakonske in strateške podlage ter v nasprotju z načeli pravne države, trajnostnega razvoja, varstva okolja in zavez prava EU. Nejedrska skupnost je ogorčena, prizadeta in ponižana, saj je jedrsko nasilje nesprejemljivo in nevarno za pravno državo. Predstavnik zainteresirane javnosti je na Ustavno sodišče RS že vložil Pobudo za začetek postopka presoje ustavnosti in zakonitosti , pobuda je v nadaljevanju obrazložena.
Sporočilo zainteresirane javnosti
Spoštovani,
v zvezi s postopkom priprave državnega prostorskega načrta za Jedrsko elektrarno Krško 2 (DPN za JEK2), za katerega je Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo dne 20. 6. 2025 podalo formalno pobudo, objavljeno 1. 7. 2025 z Javnim naznanilom Ministrstva za naravne vire in prostor (št. 35010-1/2022-2550 z dne 30. 6. 2025), vam kot član zainteresirane javnosti posredujem dosje 14 dokumentov, ki sem jih poslal Vladi, Državnemu zboru, Ministrstvu za naravne vire in prostor (MNVP), Ministrstvu za okolje, podnebje in energijo (MOPE) in Ministrstvu za finance (MF). Prilagam tudi – Pobuda JEK2 – Izjavo za javnost 1.9.2025, ki povzema ključna dejstva in temeljne očitke.
Dokumenti vsebujejo pravne in strokovne pripombe, predloge ter pozive, katerih skupna ugotovitev je, da je bil postopek priprave DPN za JEK2 sprožen brez ustavne, zakonske in strateške podlage ter v nasprotju z načeli pravne države, trajnostnega razvoja, varstva okolja in zavez prava EU. Tak pristop odpira prostorsko umeščanje tehnično najbolj kompleksnega in finančno največjega energetskega projekta v zgodovini Slovenije brez dokončne odločitve in sprejetja državnega interesa v ustreznih strateških in zakonskih dokumentih, brez priprave in sprejetja optimalnega energetskega scenarija, brez izvedbe celovite presoje vplivov na okolje (CPVO) za optimalni scenarij ter brez pravočasne vključitve javnosti. To povzroča neposredne in zelo težko popravljive posledice za ustavno, zakonito in demokratično odločanje, ter za prostor, okolje in javne finance.
Obveščam vas, da sem na Ustavno sodišče RS že vložil Pobudo za začetek postopka presoje ustavnosti in zakonitosti glede sprožitve postopka za DPN za JEK2 s strani MNVP, MOPE in Vlade RS.
Temeljne očitane kršitve

V temeljnih očitanih kršitvah v Pobudi navajam, da se jepostopek priprave DPN za JEK2 začel:
· brez predhodne odločitve in sprejetja državnega in javnega interesa,
· brez priprave in sprejetja dolgoročnega optimalnega energetskega scenarija za Slovenijo,
· brez izvedbe celovite presoje vplivov na okolje (CPVO) za ta scenarij, ter
· brez pravočasnega vključevanja javnosti, kot to zahtevajo ustava, zakonodaja in Aarhuška konvencija.
Vabilo k sodelovanju
Ker gre za vprašanje dolgoročne energetske prihodnosti Slovenije in za varovanje javnega interesa, vas vljudno vabim k sodelovanju:
· medije prosim za neodvisno in poglobljeno poročanje, da bo javnost celovito seznanjena z dejstvi in tveganji,
· nevladne organizacije in civilno družbo k aktivni podpori in nadaljnjim pobudam za spoštovanje ustave, zakonodaje ter evropskih in mednarodnih okoljskih obveznosti,
· strokovno in splošno javnost pa k proaktivni strokovni in državljanski drži v razpravi o ustavnosti in zakonitosti postopka ter k pripravi in sprejetju dolgoročnega optimalnega energetskega scenarija Slovenije na osnovi analiz in študij vseh relevantnih opcij, in z zgodnjo vključitvijo javnosti v postopek.
Verjamem, da je odprta, pregledna in vključujoča javna razprava nujna za ohranitev pravne države, varstva okolja in odgovornega odločanja o energetski prihodnosti Slovenije.
S spoštovanjem,
Zoran Kus
zainteresirana javnost
zorankus1@gmail.com
GSM: 041 391 718
Prilagam 14 dokumentov z naslovi in naslovniki:
1. Pobuda JEK2 – Analiza neskladnosti postopka priprave državnega prostorskega načrta za JEK2 z Ustavo in zakonodajo RS, pravom EU in Aarhuško konvencijo – naslovnik: Ministrstvo za naravne vire in prostor (MNVP)
2. Pobuda JEK2 – Strokovna pripomba na Javno naznanilo o pobudi za pripravo DPN za JEK2 – naslovnik: MNVP
3. Pobuda JEK2 – Pravna obrazložitev neustreznosti pravne podlage za začetek postopka priprave DPN za JEK2 – naslovnik: MNVP
4. Pobuda JEK2 – Obvezna priprava in sprejetje optimalnega energetskega scenarija RS ter izvedba celovite presoje vplivov na okolje (CPVO) pred začetkom postopka DPN za JEK2 – naslovnik: MNVP
5. Pobuda JEK2 – Kritična analiza neskladnosti pobude za pripravo DPN za JEK2 z Nacionalnim energetskim in podnebnim načrtom (NEPN 2024) ter strateškimi cilji trajnostnega razvoja – naslovnik: MNVP
6. Pobuda JEK2 – Določanje energetske politike mimo zakonitih postopkov – kršitve ZVO-2 in postopkov odločanja – naslovnik: MNVP
7. Pobuda JEK2 – Kršitve obveznosti vključevanja javnosti v postopke strateškega odločanja o energetski politiki – Aarhuška konvencija in praksa Evropskega sodišča za človekove pravice – naslovnik: MNVP
8. Pobuda JEK2 – Sprejetje optimalnega energetskega scenarija kot pravne in strokovne podlage za prostorsko umeščanje konkretnih projektov – naslovnik: MNVP
9. Pobuda JEK2 – Poziv za takojšen umik Javnega naznanila in Pobude za pripravo državnega prostorskega načrta za JEK2 zaradi neskladnosti z Ustavo RS, zakonodajo, pravom EU in mednarodnimi obveznostmi – naslovnik: MNVP
10. Pobuda JEK2 – Poziv za ustavitev postopka priprave DPN za JEK2 zaradi pravne, vsebinske in postopkovne neskladnosti – naslovnik: MNVP
11. Poziv Državnemu zboru RS za takojšen parlamentarni nadzor nad postopkom priprave državnega prostorskega načrta (DPN) za JEK2 – naslovnik: Državni zbor Republike Slovenije
12. Finančna tveganja priprave DPN za JEK2 v odsotnosti zakonite in strateške podlage in predlog za ustavitev financiranja– naslovnik: Ministrstvo za finance
13. Poziv Ministrstvu za okolje, podnebje in energijo za umik Pobude za pripravo državnega prostorskega načrta (DPN) za JEK2 – naslovnik: Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo
14. Poziv Vladi RS za takojšnjo ustavitev postopka priprave državnega prostorskega načrta (DPN) za JEK2 ter za celovito presojo njegove ustavne, zakonodajne in strateške utemeljenosti – naslovnik: Vlada Republike Slovenije
Prilagam tudi dodatni dokument: Pobuda JEK2 – Izjava za javnost 1. 9. 2025
Vseh 14 dokumentov prejmejo kot naslovnik ali v vednost te institucije:
- Ministrstvo za naravne vire in prostor – gp.mnvp@gov.si
- Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo – gp.mope@gov.si
- Vlada Republike Slovenije – gp.gs@gov.si
- Kabinet predsednika Vlade RS – gp.kpv@gov.si
- Ministrstvo za finance – gp.mf@gov.si
- Služba Vlade za zakonodajo – gp.svz@gov.si
- Državni zbor RS – gp@dz-rs.si
- Urad predsednice Republike Slovenije – gp.uprs@predsednica-slo.si
- Ustavno sodišče RS – us.rs@vep.si
- Računsko sodišče RS – gp.rsrs@rs-rs.si
- Varuh človekovih pravic RS – info@varuh-rs.si
- PIC – Pravni center za varstvo človekovih pravic in okolja – pic@pic.si
- Informacijski pooblaščenec RS – gp.ip@ip-rs.si
In prilagam še povezavo na:
- Državni prostorski načrt za Jedrsko elektrarno Krško 2 – Javno naznanilo z dne 1.7.2025 in Povzetek za javnost – Državni prostorski načrt za Jedrsko elektrarno Krško 2 | GOV.SI
- Povzetek Predloga Pobude za Državni prostorski načrt (DPN) za JEK2 na spletni strani jek.si podjetja Gen energija – JEK2
Odziv na pobudo
Takoj po objavi pobude so jo povzeli mediji. Med prvimi so bili Dolenjski list, RTVSLO, Forbes, STA in ZaEnSvet. O odzivih na pobudo vas bomo obveščali.